Wednesday, December 11, 2019

BBM3410Satu2019: VIDEO ONE SHOT TWO LAYER (BERKUMPULAN)





Haiii semua! Okay kali ni syamimie akan bagitahu pula bagaimana perjalanan saya dan rakan-rakan membuat pengambaran video One Shot Two Layer. Haa mesti semua tertanya-tanya kan apa beza dengan video One Shot One Layer.

Okay, video One Shot Two Layer ini pula perlu mempunyai sekurang-kurangnya seorang penyanyi  atau lebih disamping ada penceritaan yang dijalankan di belakang untuk menceritakan balik lagu atau lirik tersebut. Penyanyi perlu menghayati bait-bait lirik manakala pelakon pula perlu melakonkan semula jalan cerita yang terdapat di dalam lirik tersebut. Kedua-duanya memainkan peranan yang sangat penting agar lirik dan lagu yang dimainkan selari dengan nyanyian dan lakonan yang dilakukan.

Oleh itu, kumpulan saya telah sepakat memilih lagu "Sakit" nyanyian IamNeeta yang dinyanyikan secara miming. Okay tak guna kita cerita panjang-panjang tapi anda tak tengok kan. Jom lihat apa kelainan yang kami paparkan dalam video kali ni, hanya ketik link di bawah hehe.

No comments:

Post a Comment

BBM3410SATU2019: KALENDAR

Beberapa minggu kelas amali terakhir pula, kami telah diberikan satu tugasan untuk membuat kalendar tahun 2020 yang bakal menjelma. Kalenda...