Monday, September 16, 2019

BBM3410Satu2019: DIRI

Assalamualaikum semua!

Nama diberi Nurul Syamimie Binti Hussin yang berumur 23 tahun. Saya berasal dari Kelantan namun telah lama menetap di Cheras, Kuala Lumpur. Saya merupakan anak kedua daripada 3 orang adik-beradik.

Saya merupakan pelajar tahun akhir di Universiti Putra Malaysia dan sedang mengambil jurusan Bacelor Sastera (Bahasa dan Linguistik Melayu). Major yang diambil ialah Linguistik Melayu manakala minor pula Pengurusan Sumber.

Saya seorang yang gemar menonton filem jika mempunyai waktu lapang. Hal ini dapat mengurangkan tekanan dalam belajar.

Baru-baru ini, saya telah menjalani latihan industri di Majlis Amanah Rakyat (MARA), Kuala Lumpur dan telah ditempatkan di bahagian Komunikasi Korporat (BKOM). Antara pengalaman yang saya perolehi sepanjang menjalani latihan, saya telah didedahkan dengan cara-cara mengendalikan isu-isu yang berkaitan dengan komunikasi dengan masyarakat luar. Sebagai contoh, setiap kali program yang dianjurkan dibawah BKOM, pelatih diminta untuk menemu bual beberapa orang mengenai kesan atau impak kepada diri mereka sepanjang program yang berlangsung. Dengan adanya program seperti ini, saya dapat mengukuhkan komunikasi dengan lebih efektif dan mengikut protokol yang betul. Bukan itu sahaja, saya juga didedahkan dengan cara mengendalikan portal rasmi berita-berita mengenai MARA. Hal ini demikian kerana, BKOM banyak

Oleh itu, pengalaman dan pembelajaran yang saya perolehi semasa menjalani latihan industri dapat saya gunakan dalam subjek Multimedia dalam Bahasa.


Sekian sahaja penulisan tentang diri saya. Terima kasih kerana sudi membaca!







No comments:

Post a Comment

BBM3410SATU2019: KALENDAR

Beberapa minggu kelas amali terakhir pula, kami telah diberikan satu tugasan untuk membuat kalendar tahun 2020 yang bakal menjelma. Kalenda...