Saturday, December 7, 2019

BBM3410Satu2019: VIDEO ONE SHOT (BERKUMPULAN)





Assalamualaikum semua. Hari ini saya akan menceritakan bagaimana perjalanan kami membuat video One Shot. Sebelum itu, saya akan memberitahu terlebih dahulu apa yang dimaksudkan dengan one shot one layer. Video One Shot merupakan video yang diambil dengan sekali shot tanpa berhenti dan penyanyi perlu menyertai sekali dalam lakonan. Ini dipanggil sebagai one layer.

Oleh itu, perjalanan kami membuat video One Shot. bermula apabila kami mula diberi tugasan untuk dibuat dalam kumpulan. Sejurus mendapat tugasan tersebut kami mula berbincang dan telah menentukan untuk mengambil lagu Anta permana nyanyian Dato' Sri Siti Nurhaliza. Pada malam sebelum membuat penggambaran video tersebut, kami telah mengadakan beberapa kali latihan agar langkah tarian dan nyayian seiring dengan lagu tersebut. Apabila kesemua ahli kumpulan sudah mahir dengan langkah diberikan, kami memutuskan untuk membuat penggambaran pada keesokkan harinya.

 Keesokkan harinya kami telah memperbaiki sedikit langkah tarian dan nyanyian dan terus membuat penggambaran video ini yang bertempat di Teater Kotak Hitam. Oleh itu, dijemput untuk melihat hasil daripada pembikinan video kami bersama. Kalau nak tahu bagaimana kami membuat video ini dengan jayanya, jangan lupa untuk like dan subscribe channel Gadis Trex Production!

Jom ketik link di bawah ye J

https://www.youtube.com/watch?v=q_9Hzba9LY0

No comments:

Post a Comment

BBM3410SATU2019: KALENDAR

Beberapa minggu kelas amali terakhir pula, kami telah diberikan satu tugasan untuk membuat kalendar tahun 2020 yang bakal menjelma. Kalenda...