Wednesday, December 11, 2019

BBM3410Satu2019: VIDEO ONE SHOT THREE LAYER (BERKUMPULAN)






Yehaaa yehaaaaa. Hai geng!

Eh Assalamualaikum sekali lagi. Fuh, penat betul kan nak dengar video One Shot banyak kali tapi, kali ni video One Shot Three layer paling menarik tau! Nak tahu tak sebab apa haaaa. Meh saya cerita sikit apa benda lah video One Short Three Layer ni.

Video One Three Layer ni harus ditekankan untuk mengambil sekali shot seperti biasa tapi apa yang paing mencabar keimanan kami adalah kami perlu menyanyi sambil berlakon dan WAJIB ada fenomena alam semula jadi gitu macam kereta lalu-lalang, angin sepoi-sepoi bahasa, bendera berkibar ke apa sahaja yang bergerak sendiri. Fuh, sumpah banyak kali take juga lah ambik video yang ni. 

Tapi video ni jadi best sebab semua ahli kumpulan ada watak masing-masing untuk menjadi penyanyi ala-ala profesional. Disebabkan nak nampak kemeriahan di Hari Raya jadi kami memilih lagu "Tak Dapat Raya" oleh Baby Shima dan Floor 88. Tak sangka kami mampu menyiapkan video ini dengan jayanya. Dek kerana ingin mencari kejadian alam yang semula jadi, kami  telah merekod pembikinan video ini di Bukit Ekspo UPM. Seperti menunggu kekasih yang tak pulang-pulang, seperti itulah kami menunggu tren di belakang yang tak tiba-tiba. Namun akhirnya kami berjaya kerana semua orang dah siap sedia untuk menunggu tren tiba juga walaupun terpaksa berpanas terik.

Okay dah penat cerita, penat lagi masa nak buat video yang ni hehehe. Moh lah kita tengok apa yang best sangat sampai tak boleh nak tunggu raya tahun depan. Jangan lupa untuk like ye :)

https://www.youtube.com/watch?v=1vrPlLe_Dyk

No comments:

Post a Comment

BBM3410SATU2019: KALENDAR

Beberapa minggu kelas amali terakhir pula, kami telah diberikan satu tugasan untuk membuat kalendar tahun 2020 yang bakal menjelma. Kalenda...